Operatorul de servicii medicale private Regina Maria, controlat de fondul de investiții Advent Internațional, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 50 de milioane de euro, în creștere cu 20% comparativ cu 2011.

27.03.2013 / ZF Corporate.ro

 

"Am înregistrat creșteri pe toate liniile de business și este de remarcat creșterea solidă a abonamentelor corporate, creșterea netă de abonați fiind în 2012 de 35.000. Am încheiat anul 2012 cu un portofoliu de 185.000 de abonamente premium. Piața per ansamblu nu a crescut, toți clienții noi sunt atrași de la competitori, furnizori de servicii care vând și abonamente și asigurători. Clienți noi care nu au mai avut până acum abonamente au fost foarte puțini", a spus Fady Chreih, directorul executiv al companiei Regina Maria.

Abonamentele corporate reprezintă businessul pe care se bazează mare parte din operatorii din piața privată de sănătate și care s-au dezvoltat odată cu industria de profil. Potrivit unor estimări anterioare ale lui Chreih numărul de abonamente de sănătate din România se ridică la peste 600.000, iar valoarea pieței poate atinge 40 de milioane de euro.

De obicei abonamentele sunt cumpărate de companii și oferite angajaților drept beneficiu, și includ consultații gratuite (sau reduceri la unele consultații) sau investigații gratuite (ori reduceri la anumite investi­gații). Pe pia­ța românească abonamentele sunt mult mai dezvoltate com­pa­rativ cu asi­gurările (principala deosebire față de abonamente este că asigurările au inclusă și decontarea în caz de spitalizare).

În urmă cu o lună, Regina Maria și compania de asigurări Groupama au anunțat că vor lansa în martie o asigurare cobrand atât pentru clienții persoane fizice, cât și pentru clienții IMM sau corporate, inițial într-un număr restrâns de zone pentru ca ulterior să fie extinsă la nivel național. Potrivit datelor oferite de companie, asigurarea medicală integrală presupune decontarea directă, fără limită a intervențiilor în cadrul clinicilor Regina Maria.

"Odată cu încheierea parteneriatului cu Groupama vom intra și în segmentul asigurărilor de sănătate pentru zona de retail și IMM. Abonamentele au fost în continuare cerute de companii. Se pare că bugetele de HR au o stabilitate, nu mai este volatilitatea din anii trecuți. Bineîn­țeles, vom vedea în continuare diminuarea numă­rului de angajați în special în servicii, cum ar fi telecom, financiar, consultanță. Dar observ o schimbare în rândul directorilor de HR, știu deja cum este structurată", a mai spus Fady Chreih.

Regina Maria are în principal o rețea de șase spitale și 18 policlinici în București și în țară, iar în ultimii ani s-a numărat printre cei mai dinamici jucători din industria de profil, investind zeci de milioane de euro în extindere.

În 2010, firma care la acea vreme se numea Centrul Medical Unirea a fost preluată de către Advent (care are 80% din titluri), care ulterior a decis să cumpere și spitalul Euroclinic, pe care l-a integrat în rețea.

În 2011 a fost derulat un rebranding estimat la câteva sute de mii de euro, noul nume al companiei fiind Regina Maria.

2011 a fost de asemenea anul extinderii susținute, printre proiecte numărându-se deschiderea unei clinici în mallul Sun Plaza din Capitală și alte unități în zonele Floreasca și Lujerului. În 2012 compania a deschis spitalul Băneasa cu servicii de obstetrică - ginecologie (în urma unei investiții de 7 mil. euro) și pediatrie, a dublat capacitatea policlinicii din Constanța și a investit în echipamente pentru imagistică și analize de laborator.

"Locațiile nou deschise în 2011 au deja un grad de ocupare de 40%, peste bugetul prognozat de noi. Am ajuns să avem un trafic de 50% din zona de retail, strategia noastră de a atrage noi clienți prin acoperirea geografică a întregii game de servicii a funcționat. Am reușit în doi ani să mutăm ponderea de la 65% abonați - 35% retail la 50% abonați - 50% retail, în ritm cu obiectivele noastre. Anul 2012 a însemnat pentru noi 1,1 milioane de pacienți în clinicile și spitalele proprii, din care 700.000 în București. De asemenea, vom avea în curând 2.000 de angajați și colaboratori, având acum 1.950", a mai spus Fady Chreih.

Compania așteaptă în acest an o cifră de afaceri de 60 mil. euro, ceea ce ar corespunde unei creșteri de 20% a businessului.

"Am bugetat peste 60 de milioane de euro anul acesta, ritmul de creștere fiind peste piața în care activăm, țintind să atragem medici foarte buni din piața privată și de stat și să ne consolidăm restul liniilor de business. Dacă estimăm că piața anul acesta nu va crește cu mai mult de 5%, vom fi mulțumiți de această creștere. Sunt jucători care și-au restrâns activitatea deja, au închis clinici din țară sau în București pentru că nu mai sunt competitivi și pentru că piața medicală nu oferă randamentele pe care și le imaginau", a mai spus Fady Chreih.

Potrivit datelor companiei, rezultatele anunțate se referă la CMU, Euroclinic și subsidiarele din țară. Conform ultimelor date publice disponibile (de pe site-ul Ministerului de Finanțe), Regina Maria a avut o cifră de afaceri de peste 27 de milioane de euro în 2011 (cât reprezintă cifrele de afaceri înregistrate de Centrul Medical Unirea SRL și Euroclinic Hospitals SA).

În 2010, existau 52.200 de medici în total în România, iar dintre aceștia 11.028 lucrau în mediul privat (datele se referă la medicii care sunt înregistrați în mediul privat, însă nu se știe câți dintre aceștia lucrează part time și în sistemul public).